English
Home  
Hakkımızda
Ürünlerimiz
Referanslar
Servis
Online E-Mail
Detaylı iletişim bilgileri için lütfen tıklayın.
Sertifikalar
Vinçlerde Enerji Alımında Korniş Sistemi

Korniş sistemleri ile hareket halindeki vincin ve kumanda push-butonunun her pozisyonda enerji alması ve kumanda sinyali vermesi sağlanır. Vincin ve kumanda push-butonunun sabit enerji giriş noktasından en uzakta oldukları pozisyonlara yetecek uzunlukta yassı kablolar çekilir. Yassı kablolar kornişte hareket edebilen kablo arabalarına eşit aralıklarla asılarak tespit edilirler. Böylece, vinç ve kumanda push butonu enerji giriş noktasına yaklaştıkça, enerji ve kumanda yassı kabloları iki kablo arabası arasında maksimum 1 m sarkacak şekilde toplanırlar.

 

Vince kumanda, vinçten sarkan kumanda sistemi ile veya vinçten bağımsız olarak yapılabilir. Kaldırma ünitesinden (vinçten) bağımsız kumanda sisteminde enerji alımı ve kumanda için iki ayrı korniş sistemi kullanılır. Kornişlerden biri kaldırma ünitesine enerji iletimi içindir. Diğerinde ise Buton Kontrollü Kumanda Arabası bulunur. Bu sebeple, korniş malzemeleri hesaplanırken gereken kablo arabası, bağlantı kelepçesi, askı kelepçesi gibi elemanların sayıları 2 ile çarpılmalıdır.

Korniş Sistemi :
C-rail Korniş Sistemi
Kablo Arabası :
Kablo Arabası
Yassı kabloların kornişte asılı durmasını ve korniş boyunca hareket etmesini sağlar. Çok özel ve fonksiyonel bir konstrüksiyona sahiptir. Mavi, kırmızı, sarı ve yeşil renklerde mevcuttur. Araba tekerleri 4 adet 629ZZ rulman olup dizme bilya veya plastik değildir. Şase, elektrokadmiyumlu özel çeliktendir. Saplamalar yine özel tip ve elektrokadmiyumludur. Plastik kısım 4 parçadan meydana gelmiştir. Yarım ay şeklindendeki gövde üzerinde ve karşı plastik pulunda yassı kablonun kaymasını önleyen tırtıllar vardır.

Diğer iki parça, konik uçlarından itibaren elle açılıp kapanabilen özel tasarım somunlardır. Somunların bu özelliği sayesinde sökme ve takma işlemleri çok rahat ve çok kısa sürede yapılabilmekte olup, gevşemeyi önleyen tasarımları sayesinde de yassı kablo emniyetli bir şekilde tespit edilebilmektedir.

Korniş :
c-ray Korniş kesiti
Kablo arabasının asıldığı, et kalınlığı 1.5 mm olan C profildir (c-ray/c-rail). Kablo arabalarına tespit edilen enerji ve kumanda kablolarının taşınmasında kullanılır.
Malzeme: Daldırma galvaniz, parlak
Kesit : 35 x 33 x 1.5 mm
Boy : 6 mt.
Ağırlık : 1.3 kg/m
Taşıma Kapasitesi : 160 kg/m
Yassı Kablo :
Kablo arabalarına tespit edilen ve korniş boyunca enerji ve kumanda transferinde kullanılan kablodur.
Çalışma Sıcaklığı : -5 ile +70 °C
Nominal Voltaj: 1.5 mm2 Uo/U 450/750 V
Yass Kablo Arabası   Yass Kablo Arabası
Askı Kolu Seti :
2 adet tespit kelepçesi, civata ve özel somunları ile birlikte et kalınlığı 2 mm olan C-Profilidir. Kornişlerin mevcut konstrüksiyona bir tespit edilmesini sağlar. Askı kolları arasındaki mesafenin 1.5 ile 2 metre arasında olması uygundur. ( 1.5 mt < aralık < 2 mt )
Malzeme: Daldırma galvaniz, parlak
Kesit : 35 x 33 x 2 mm

Korniş askı kolu seti

Boy : 400 mm 600 mm 800 mm 1000 mm
Ağırlık : 0.700 kg 1.000 kg 1.300 kg 1.700 kg
Taşıma Kapasitesi : 90 kg 65 kg 50 kg 40 kg

Gereken Askı Kolu Seti Adedinin Belirlenmesi:
L= Toplam Korniş uzunluğu
L1= askı kolları arasındaki mesafe

Kol adedi =

L  + 1 (sonuç ondalık ise en yakın büyük tamsayıya yuvarlanır)
L1

ÖRNEK 1:
L= 25 metre (toplam korniş uzunluğu)
L1= 2 metre (kollar arasındaki mesafe)

Kol adedi =

25

 + 1 = 14 (25/2=12.5+1=13.5 --> 14)
2
13 adet askı kolu 2 şer metre aralık ile monte edilir. 13 ile 14 cü arasındaki mesafe 1 metre olur.

ÖRNEK 2:
L= 6 metre
L1= 2 metre

Kol adedi =

6

 + 1 = 4
2
ÖRNEK 3:
L= 6 metre
L1= 1.5 metre

Kol adedi =

6

 + 1 = 5
1.5

ÖRNEK 4:
L= 13 metre
L1= 1.625 metre (askı kolları arasındaki mesafe)

Kol adedi =

13

 + 1 = 9
1.625
L= 13 metre
L1= 6 metre (standart korniş boyu)

Bağlantı Kelepçesi =

13

 - 1 = 2
6
Bu örneğe göre 9 adet Askı Kolu Seti ve 9 adet Askı Kelepçesi gerekmektedir. Aralıklar 1.5 veya 2 metre olarak seçilmediğinden (1.625) kornişlerin birbirlerine eklenmesi için de ayrıca 2 adet Korniş Bağlantı Kelepçesi de gerekecektir.
Korniş Askı Kelepçesi :
Kornişlerin askı kollarına tespit edilmesini sağlar. Korniş bağlantı kelepçesi, tampon pabucu ve aslı koluna bağlantı civatası ile özel somunundan oluşur.

Korniş askı kelepçesi

Not: Vinçten sarkan (tek korniş) kumanda sistemlerinde gereken askı kelepçesi, bulunan askı kolu seti ile aynı sayıdadır. Ancak vinçten bağımsız kumanda sistemlerinde aynı askı koluna iki korniş sistemi asılacağından, askı kelepçesi adedi bulunan askı kolu sayısının iki katı olmalıdır.

Korniş Bağlantı Kelepçesi :
Kornişlerin eklenmesinde kullanılır. 2 adet kelepçe elemanı ve 3 set civata-somundan oluşur.

Korniş bağlantı kelepçesi

Gereken Bağlantı Kelepçesi Adedinin Belirlenmesi:
L= Toplam Korniş uzunluğu
L2= 6 (standart korniş boyu)

Kelepçe adedi =

L  - 1 (sonuç ondalık ise en yakın büyük tamsayıya yuvarlanır)
L2

Not: Vinçten bağımsız kumanda sistemlerinde bulunan sayı 2 ile çarpılmalıdır.
ÖRNEK 1:
L= 25 metre
L2= 6 metre

Kelepçe adedi =

25

 - 1 = 4
6

ÖRNEK 2:
L= 24 metre
L2= 6 metre

Kelepçe adedi =

24

 - 1 = 3
6


NOT: Askı kolu aralıkları 1.5 veya 2 metre olarak seçilirse, her 6 metrede bir kornişlerin eklenmesinde kullanılan bağlantı kelepçesine gerek kalmamaktadır. Çünkü bu ek yerleri aynı zamanda korniş askı kelepçesi ile kornişin askı koluna sabitlendiği noktalar olmaktadır.


ÖRNEK 3:
L= 13 metre
L1= 1.625 metre (kollar arasındaki mesafe)

Kol adedi =

13

 + 1 = 9
1.625
L= 13 metre
L1= 6 metre (standart korniş boyu)

Bağlantı Kelepçesi =

13

 - 1 = 2
6

Bu örneğe göre 9 adet Askı Kolu Seti ve 9 adet Askı Kelepçesi gerekmektedir. Aralıklar 1.5 veya 2 metre olarak seçilmediğinden (1.625) kornişlerin birbirlerine eklenmesi için ayrıca 2 adet Korniş Bağlantı Kelepçesi de gerekecektir.


ÖRNEK 4:
L= 13 metre
L1= 2 metre (kollar arasındaki mesafe)

Kol adedi =

13

 + 1 =8
2
L= 13 metre
L1= 6 metre (standart korniş boyu)

Bağlantı Kelepçesi =

13

 - 1 = 2
6

Bu örneğe göre ise 8 adet Askı Kolu Seti ve 8 adet Askı Kelepçesi gerekmektedir. Aralıklar 2 metre olarak seçildiği için her 6 metrede bir kornişlerin eklenmesinde kullanılan bağlantı kelepçesine gerek kalmamaktadır. Çünkü bu ek yerleri aynı zamanda korniş askı kelepçesi ile kornişin askı koluna sabitlendiği noktalar olmaktadır.
Korniş Sonu Tamponu :
Korniş hattının her iki ucuna bağlanan ve kablo arabalarının kornişten çıkmasını engelleyen özel pabuç-civata-somun seti.
Buton Kontrollü Kumanda Arabası :
Bu set sayesinde push buton ile yerden kumanda işlemi vinçten (kaldırma ünitesinden) bağımsız olarak köprü boyunca yapılabilir. Buatlı ve soketli tipleri vardır.
Buton kontrollü vinç kumanda arabası
Akım Alıcı Araba Seti :
Yassı kablodan gelen enerjiyi kaldırma ünitesine aktarmak için kullanılır. Akım alıcı araba seti 2 parçadan oluşur. Bunlar akım alıcı araba ve akım alıcı çeki koludur.
Kablo Arabaları Çeki Halatı :

Naylon kaplı, ø3 mm özel tel halattır. Kablo arabalarının, belirlenen aralıklarda birbirlerine bağlanmasında kullanılır. Kablo arabalarının kornişte birbirlerinin peşi sıra hareketleri esnasında yassı kabloların gerilmesini önler.

Kablo Arabaları Çeki Zinciri :

Kablo arabalarının, belirlenen aralıklarda birbirlerine bağlanmasında kullanılan özel zincirdir. Kablo arabalarının kornişte birbirlerinin peşi sıra hareketleri esnasında yassı kabloların gerilmesini önler.

Örnek Bağlantı
Vinçlerde Korniş Sistemi
Korniş askı kelepçesinin askı kolu ile birlikte bağlantı örneği.

 

     
Webmasterwww.bayursan.com.tr
Designed by Ender CIKIS - 2006